Stravování

Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy

a) Zajištění stravy přiměřené době poskytování služby a odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování – v rozsahu 5 – 6 jídel denně

Strava je vydávána v následujícím časovém rozpětí, s ohledem na potřeby každého jednotlivého klienta každý den po dobu trvání smluvního vztahu:

Výdej stravy:

Snídaně 7:30 – 8:30
Svačina 9:45 – 10:15
Oběd 11:30 – 12:30
Svačina 14:30 – 15:00
Večeře 17:30 – 18:00
II. Večeře – týká se pouze diabetiků 20:00 – 21:00

Výdej stravy lze dohodnout individuálně.

Teplá večeře se podává 2x-3x v týdnu. Ke snídani a odpolední svačině je podávána turecká nebo rozpustná káva, Melta, Caro nebo čaj. Jiné nápoje nejsou poskytované a klient si je musí uhradit z vlastních finančních prostředků.

  • Stravování se řídí týdenním jídelním lístkem, který je zveřejňován každý čtvrtek před nastávajícím týdnem na nástěnce na chodbě zařízení. Celý den je k dispozici termos s čajem nebo šťávou.
  • Při předem oznámeném pobytu mimo zařízení mají klienti nárok na vrácení příslušné části zaplacené úhrady za stravné.

b) Pomoc při přípravě stravy přiměřené době poskytování služby

  • Strava je plánována tak, aby odpovídala věku klientů, jejich dietě a zásadám racionální výživy. Dle individuálních potřeb klienta může být poskytnuta racionální strava nebo odlehčená strava – s omezením tuků a s omezením cukrů (Je určeno především pro osoby s mírnou diabetickou a žlučníkovou dietou). Strava může být dle potřeby mletá nebo mixovaná. Neposkytujeme speciální diety, např. bezlepkovou, vegetariánskou nebo makrobiotickou.
  • Teplá jídla na všední dny jsou dovážena ze stravovacího zařízení Gastro Terronic nebo RHJ Gastro s.r.o., a musí být vydána do 2 hodin po dovezení jejich zaměstnancem. Na víkendy a svátky je zajištěna dodávka chlazených nebo mražených jídel, která nemusí dodržovat výdejní dobu. Studené pokrmy se do doby vydání uchovávají v lednici.
  • K úklidu kuchyně a jídelny se používají běžně dostupné čistící prostředky. Použité nádobí se myje v myčce na nádobí. Všichni pracovníci v přímé péči dodržují hygienické předpisy a jsou držiteli zdravotního průkazu.
  • V kuchyňce a na inspekčním pokoji jsou k dispozici rychlovarná konvice, mikrovlnná trouba a lednice. Klienti si zde mohou uvařit vlastní čaj nebo kávu, ohřát nebo uskladnit vlastní jídlo. Vzhledem k tomu, že v zařízení je poskytována celodenní strava, není vhodné shromažďovat větší množství jídel na pokojích. Zvláště, pak nedoporučujeme skladovat na pokojích potraviny, které rychle podléhají zkáze.
  • Potraviny, které má klient uschovány v lednici v jídelně, by měl mít řádně označené, aby nedocházelo ke konzumaci od jiných klientů. Jelikož je lednice společná pro všechny klienty, není v silách pracovníků zařízení zajistit dohled nad uloženými potravinami. Dále zařízení neručí za zdravotní nezávadnost potravin, které nepodává. V případě, že pracovník zařízení najde plesnivé nebo nepoživatelné potraviny, má právo je vyhodit.
  • Pokud si klient sám nezvládne uvařit kávu nebo čaj, personál mu to připraví a donese na pokoj nebo jídelnu. Z bezpečnostních důvodů nedoporučujeme mít tyto spotřebiče na pokoji.
  • Pracovníci v sociálních službách zajišťují upravení a roznesení stravy a pití dle potřeb a schopností klienta.
  • Garantováno 5x denně při maximální délce 5 min./ 1 podpora.